Jinekoloji

Jinekoloji, en genel tanımıyla kadın hastalıkları ve doğumla ilgilenen ana bilim dalıdır. Obsetri (doğum), cinsel hastalıklar, tüp bebek, kadın hastalıkları, jinekolojik onkoloji, aile planlaması ve kısırlık alt branşlarındandır. Koruyucu hekimlik ve ergen psikolojisiyle de ilgilenebilmektedirler.

Jinekologlar Neye ve Hangi Hastalıklara Bakar?

Tıbbi bir bilim dalı olan jinekoloji, birçok hastalıkla ilgilenir. Bunlardan bazıları şunlardır:

Hamilelik

Jinekologların en çok zamanını ayırdığı durumlardan biridir. Hamilelik öncesi aile planlamasında, hamilelikteki rutin kontrollerde, hamilelik sonundaki doğumda ve doğumun sonrasındaki süreçte (lohusalık) büyük rol üstlenirler.

Gebelik Takibi yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Kısırlık

Birçok sebebi olan kısırlık, hem kadın hem de erkekten kaynaklanabilen oldukça kapsamlı bir hastalıktır. Tanı koymak için yapılan ilk testlerden biri erkekte sperm analizi, kadında rahim ve tüplerin durumunu anlamak için rahim filmi çekilmesidir. Gelişen teknoloji ile birlikte uygulanan tedavi yöntemleriyle kısırlık tedavisi çok daha kolay bir hale gelmiştir.

İnfertilite (Kısırlık) Tedavisi yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Kürtaj

Kürtaj, rahim içerisindeki ceninin tıbbi müdahale ile alınmasıdır. Gebeliğin 10. haftasına kadar yapılabilmektedir. 18 yaş altı bireyler için aile rızasına dayanırken, 18 yaş üzeri bireylerde bireyin rızası yeterli olmaktadır. Anne sağlığını tehdit eden durumlarda zorunlu olarak da yapılabilmektedir. Kürtajdaki olası risklere karşı jinekolog seçiminiz oldukça önemlidir.

Kürtaj ve Gebelik Sonlandırma yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Kızlık Zarı Dikimi

Kızlık zarı dikimi, jinekolojik muayenenin ardından eğer tüm şartlar uygunsa yapılan bir işlemdir. Dikimin kalıcılığı ve risklerin az olması jinekologla doğrudan ilgilidir.

Jinekolog İzmir

Genital Estetik

Genital estetik, fonksiyonel ve psikolojik mağduriyetlerin giderilmesi amacıyla cinsel organın şeklinde cerrahi değişiklikler yapılmasıdır.

Miyom

Miyom, rahimdeki düz kas yapısından gelişen iyi huylu tümörlere verilen isimdir. Tanı ve tedavisinde jinekologlar rol alır.

Genital Siğil

HPV virüsünün sebep olduğu ve cinsel yolla bulaşan bir hastalıktır. Tanı, tedavi ve danışmanlık konusuyla jinekologlar ilgilenir.

Vajinismus

Genellikle psikolojik nedenlerden kaynaklanan ve vajina girişindeki kasların istemsiz kasılması sonucu cinsel ilişkinin gerçekleşmesini engelleyen durumdur. Vajinismusun psikolojik ve fizyolojik birçok sebebi bulunmaktadır. Tanı konulmasında ilk adım jinekolojik muayenedir.

Jinekolog Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Nelerdir?

Jinekolog seçimi birçok kadın için hassas bir konudur. Jinekoloğun sorunu çözüp çözemeyeceği veya tanı ve tedavide sorun olup olmayacağı endişe duyulan noktalardır. Kaliteli bir sağlık hizmet alabilmeniz için başlıca etken doktorunuza güven duymanızdır. Şimdi doğum, tanı, tedavi ve takip gibi konularda tercih etmeniz gereken jinekoloğun özelliklerine değineceğiz.

Eğitim

Hastaların hekim seçerken jinekoloğun özgeçmişini incelemesini ve aldığı eğitimlere göz atması tavsiye ederiz.

Tecrübe

Tecrübe, tüm branşlarda aranan en temel özelliktir. Tecrübeli hekimler oluşabilecek birçok komplikasyona karşı önceden idmanlıdır.

Güncellik ve Bilgi Birikimi

Hekimin yeterli bilgi birikimine sahip olması ve güncel bilgileri takip ediyor olması gerekir.

Ekol ve İmkan Farkları

Bir hastalığın tedavisi, farklı hekimlere ve kurumlara göre değişkenlik gösterebilir. Hekimin tercih edeceği tedavi yönteminin başlıca sebebi kurumdaki imkanlardır. Bu açıdan seçilen kurumun son teknoloji tıbbi ekipmana ve donanıma sahip olması hastalığın tedavisini daha zahmetsiz bir hale getirecektir.

Muayene Öncesi Araştırma ve Referanslar

Referanslar yanıltıcı olabilse de genel olarak doktor hakkında olumlu yorum sayısı fazlaysa tercihinizi bu doktordan yana kullanabilirsiniz.

İletişim ve Ulaşılabilirlik

Hekim ve hastanın konumu jinekoloji alanında oldukça yüksek öneme sahiptir. Hekime her an ulaşabilmek büyük kolaylık sağlamaktadır. Özellikle hamile kadınlar bu süreçteki zorlukları en aza indirgeyebilir.

Hekimin Sabırlı ve Bilgi Verici Yaklaşımda Bulunması

Hekimin hastanın anlattıklarını dikkatle dinlemesi, muayene esnasında hastaya nazik davranması ve gerekli yerlerde hastaya detaylıca bilgilendirip anlayıp anlamadığını teyit etmesi gerekir.

Jinekolog İzmir