Doğal Doğum

Normal doğum, birçok anne adayının sancısı ve zorluklarından dolayı tercih etmeye korktuğu ama aslında insan doğasına en uygun olan doğum yöntemidir. Doğum olayı birkaç küçük müdahale hariç en doğal şekilde gerçekleştirilir. Doğum anı ve sonrası uzman hekimler tarafından denetlenmektedir, fakat müdahale mümkün olduğunca azdır.

Tıbbi olarak büyük oranda yapılacak işlemlerin insan doğasına en uygun şekilde olması oldukça önemlidir. Vücudun yapay olan her şeye karşı bir tepkisi olacaktır. Bu nedenle doğala en yakın olan genellikle en iyi yöntem olmaktadır. Hamileliğin 37 ile 42. haftaları arasında olması beklenen normal doğumda, anne veya bebeğin sağlığını tehdit edecek bir durum olmaması halinde ekstra müdahalelerden kaçınılır.

Normal Doğum Hangi Durumlarda Tercih Edilir ve Avantajları Nelerdir?

Normal doğum, annenin veya bebeğin sağlığını tehdit edecek bir durum bulunmadığında tercih edilen ilk seçenektir. Bunun sebebi birçok avantajının bulunmasıdır. Şimdi bu avantajlardan kısaca bahsedelim.

Normal Doğum - Doğal Doğum İzmir

• Normal doğumda kadının eski formuna kavuşması ve yaralarının iyileşmesi çok daha hızlı olur.
  • Sezaryen doğuma kıyasla oluşan yaralar daha küçük ve az sayıdadır. Bunun bir sonucu olarak, enfeksiyon ve istenmeyen komplikasyonların oluşma riski çok daha azdır.
  • Hamilelikte ve doğum sonrasında anne tarafından salgılanan birçok özel hormon vardır. Bu hormonların birçok işlevi olsa da doğumu kolaylaştırması, annelik içgüdüsünü arttırması ve anne sütünün bebeğe yeter hale gelmesi gibi temel işlevlerinden bahsetmekte fayda var. Sezaryen doğumda bu hormonlar normalden az olduğu için sütün az gelmesi gibi durumlarla çok karşılaşılırken, normal doğumda fazlaca salgılanmış olan hormonların etkisiyle yeterli miktarda anne sütü üretilir.
  • Bebek, normal doğumda kanaldan geçerken yararlı bakterilere maruz kalır. Bu bakteriler sayesinde savunma sistemi diğer doğum yöntemlerine kıyasla daha güçlü olmaktadır.
  • Bebekler ilk doğduklarında akciğerlerinde bir miktar amniyon sıvısı bulunmaktadır. Yapılan araştırmalara göre, bu sıvının akciğerden atılımı normal doğumda daha kolay olmaktadır.
  • Vücuda en uygun yöntem doğal doğumdur. Hem bebeğin hem de annenin sağlığı için ilk tercih olarak normal doğum seçilmelidir.

Normal Doğumun Yaklaştığının Belirtileri Nelerdir ve Normal Doğum Nasıl Başlar?

Normal doğumun yaklaştığını haber veren birçok belirti vardır. Bu konuda asıl dikkat edilmesi gereken nokta ise her doğumun farklı ve özel olduğudur. Yani hamile bir kadın doğumdan önce bu belirtilerden hepsine değil, yalnızca bazılarına sahip olmaktadır. Şimdi bu belirtilerden biraz bahsedelim.

Nişan (Kanlı Akıntı)

Rahim ağzı, bebeğin dış etkenlere karşı korunması için doğal bir mukus tabakayla kapatılmıştır. Doğumdan önce 3 gün içerisinde veya doğumda bu tıkaç atılır.

Suyun Gelmesi

Amniyon kesesinin yırtılmasıyla amniyon sıvısının vajinadan akmaya başlamasıdır.

Düzenli Kasılmalar

Kasılmalar düzenli ve şiddetli hale gelir.

Sırt Ağrısı

Bazı kadınlarda sırt ağrısı görülebilir.

İdrar Sıklığında Artış

Bebeğin boyutundaki artışa bağlı olarak çevre organlarda baskı oluşur. Daralan idrar kesesinin idrar alma kapasitesi de azalır. Buna bağlı olarak kadın sık sık idrara çıkar.

Doğal Doğum Nasıl Yapılır?

Doğal doğum, bebeğin kendi çıkışını sağlamasıyla gerçekleşmektedir. Kasılmaların şiddetli olduğu doğum anında bebek, hormonların da etkisiyle kaslar tarafından itilir. Hekimin görevi ise bebeğin çıkmasına destek olup doğru pozisyonda kalmasını sağlamaktır. Bunun haricinde bazı doğumlarda epizyotomi (doğum kesisi) uygulanabilir. Bu vajina çevresine atılan kesilerdir. Atılan kesiler sayesinde bebeğin çıkışı esnasında vajinal yırtıkların oluşmaması sağlanmış olur. Bunun haricinde, sağlığı tehdit eden durumlarda yapılan müdahaleler hariç herhangi bir hekim müdahalesi yapılmaz. Bebek vücuttan dışarı itilir ve hekim doğuma yön verir. Böylece doğum tamamlanmış olur.

Doğal Doğum İçin Doktor Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Doğal doğum, her kadının özel şekilde geçirdiği bir süreçtir. Bu nedenle, her türlü duruma hazırlıklı olunmalıdır ve doktor seçimi en iyi şekilde yapılmalıdır. Şimdi doktor seçiminde dikkat etmeniz gerekenlere kısaca değinelim.

• Hekim bilgili ve deneyimli olmalıdır
  • Mahremiyete önem verilen bir muayenehane seçilmelidir
  • Hekimin bilgi verici ve sabırlı bir kişiliğe sahip olması gereklidir
  • Muayenehanenin steril ve güvenilir olması gereklidir

Doğum Paketi yazımız da ilginizi çekebilir.

Uzman Hekim Sağlıklı Doğum

Normal doğum her ne kadar bebekle annenin insan doğasına uygun şekilde ayrılması olsa da ortamda bir hekimin bulunması şarttır. Bazı müdahalelerin yapılmasında ve gerekli olduğunda vajina çevresine kesi atılması gibi işlemlerde hekim görev almaktadır. Bunun yanında doğum sonrası ilk kontroller gibi önemli durumlarda da hekimler görev almaktadır. Bu nedenle; doğumun yapılacağı klinik ve kadın doğum doktoru, anne adayı tarafından dikkatle seçilmelidir.

Gebelik Takibi İçin Doktor Araştırırken Dikkat Edilmesi Gerekenler yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Doğal Doğum İzmir